Start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ente Groot - WaarBenJij.nu Start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ente Groot - WaarBenJij.nu

Start

Door: Ente

Blijf op de hoogte en volg Ente

30 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Bij deze een eerste berichtje op de weblog.

Na een heel mooi afscheidsfeest zaterdag (vrienden en familie super bedankt voor de kaartjes, kado's maar vooral je komst en de gezelligheid!) komt het nu toch echt dichtbij.

Deze nacht is de laatste in Casa Grosso, dan terug naar Grootebroek en dan zondag de 1e etappe richting Tamara in Wilnis via Amsterdam.

Mn spullen zijn nu ingepakt, mn kamer uitgeruimd, klaar voor vertrek. Maar nog steeds kan ik niet helemaal beseffen dat het nu toch echt gaat gebeuren. Ik denk dat ik dit pas realiseer als ik echt op de fiets zit en hier het fantastische leventje achterlaat in ruil voor hoogstwaarschijnlijk een onvergetelijk avontuur!!!

Ik zal proberen deze weblog een beetje up to date te houden, maar ik heb geen idee of dat lukt in Afrika. We zullen het zien en ik hoop in ieder geval dat de verhaaltjes hier en de foto's op http://entegroot.mijnalbums.nl een beetje goede en boeiende indruk kunnen geven.

Tot later!!

Ente

  • 30 Oktober 2009 - 08:41

    Peter K:

    Maak ons vooral deelgenoot van je belevenissen. Ik wens je vanaf deze plek nu al een onvergetelijke en inspirerende fase van je leven toe.
    To remember if its going to be hard : "Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren".

    Have fun, Peter

  • 30 Oktober 2009 - 08:48

    Victor:

    Mooi ding, Ente. Succes!

  • 30 Oktober 2009 - 09:49

    Ronaldinho Kok:

    Het is toch maar goed dat we jullie een beetje hebben laten winnen met PES vorige maand, anders had je mooi met een rot gevoel op die fiets gestapt :o).

    Heel veel plezier en succes. We zullen een biertje voor je opentrekken als we weer een keer tot 6 uur 's ochtends zitten te ballen/schelden/juichen.

  • 30 Oktober 2009 - 09:51

    Livia:

    Ente, ik ga je weblog zeker lezen. Super spannend, ben benieuwd naar al je avonturen!

    Geniet nog even van Nederland deze paar dagen en heel veel succes en plezier!!

    Liefs

  • 30 Oktober 2009 - 09:57

    Mark:

    Lekker hoor nog even 2 PES nederlaagjes voordat je vertrekt..

  • 30 Oktober 2009 - 10:16

    Mirell:

    Hi Ente,

    Veel plezier en sterkte met je reis naar Afrika. Ga zeker je verhalen volgen, ben erg benieuwd!
    Succes.

  • 30 Oktober 2009 - 10:21

    Lydia:

    Veel plezier! Snel dit landje uitfietsen de zon tegemoet!

  • 30 Oktober 2009 - 11:29

    Maarten:

    Hey Ente,

    Ik ga je blog zeker bijhouden! Nog even genieten van andermans afzien voordat ik er zelf aan zal moeten geloven..

    Groet

    Maarten

  • 30 Oktober 2009 - 13:16

    Lydia G:

    Ente, veel plezier en pas op jezelf! We houden je web-site in de gaten zodat we mee kunnen genieten en meeleven!
    We zijn trots op je!
    Lydia Groot

  • 30 Oktober 2009 - 15:27

    Nienke H:

    Ik wens je heel veel plezier en geniet er maar lekker van.
    Goede reis en ik zal je weblog zeker in de gaten houden.

    Groetjes,
    Nienke

  • 30 Oktober 2009 - 18:50

    Tineke:

    jeetje Ente,wat ga jij een avontuur tegemoet! Doe voorzichtig en geniet van alles wat je tegenkomt. Wij wensen je een fantastische tijd! groetjes Tineke en Paul

  • 31 Oktober 2009 - 10:12

    De Vakantiefietser:

    Hoi Ente,

    veel plezier tijdens je tocht. En het doet mij goed dat er toch nog een fietser die door Afrika fietst, want het is een bijzonder mooi continent!

    Eric Schuijt

  • 31 Oktober 2009 - 15:14

    Nelleke:

    Veel succes!!!

    Groetjes, Nelleke

  • 31 Oktober 2009 - 15:35

    Alex:

    Hey Ente!!

    Zet hem op he!

    x Alex

  • 01 November 2009 - 09:36

    Harry B:

    Leuk dit van je te horen Ente.
    Dus je gaat via Barcelona naar Kaapstad?

    Heel veel plezier en succes.

    Groet
    Harry B

  • 01 November 2009 - 16:01

    Annette :

    Hoi Ente,
    Jammer dat ik niet op je feestje kon zijn. Ik wens je heel veel fietsplezier. Zal je belevenissen zeker volgen.
    X

  • 02 November 2009 - 08:16

    Hans Vugts:

    Hey Ente,

    Heel veel succes met je geweldige uitdaging.
    Geweldig dat je het echt gaat doen !!!

    Groet, Hans en het team van Casa 400

  • 02 November 2009 - 10:35

    Jan:

    Ik hoop dat je het de komende dagen droog houdt in ons kikkerlandje. veel succes en wij hebben alvast op je reis gedronken en je fles wijn soldaat gemaakt.

    Gr jan en Pytsje

  • 02 November 2009 - 20:50

    Til:

    Momenteel hebben we twee spaanse gasten, ze komen uit Ceuta (stukje Spanje dat tegen Marokko aanligt). Dus Ente, als je er bent en op zoek bent naar slaapplaatsen, laat je het maar weten. veilige reis!

  • 03 November 2009 - 09:16

    Pieter:

    Ente, we houden je in de gaten! :)

    *Een tip van een notoire Afrikaganger uit m'n voetbalteam: Sommige douaneposten zijn strenger (kinderachtiger?) met stempeltjes dan de stempelposten langs de Elfstedentocht! Dus voorkom (1100km) omfietsen!


  • 05 November 2009 - 10:50

    Lianne:

    Hey neef!
    Je bent nu al een tijdje op weg inmiddels. Ik hoop dat alles goed met je gaat!

    Ik hou je reisverslagen in de gaten!

    xxx

  • 05 November 2009 - 16:42

    Jan VdZ:

    Hee Ente, Tamara's oom hier :-)

    Wat een enorm spannende reis ga jij tegemoet, mijn complimenten voor je daadkracht.

    Ik wens je heel plezier, succes en uithoudings vermogen toe.

    Je blog staat nu in mijn favorieten, en ik ga je belevenissen zeker volgen.

    Het allerbeste Ente!
    Doe voorzichtig aan ;-)

  • 05 November 2009 - 20:00

    Vued :

    Hee Ente!

    Boek is binnen hoor, incl gesigneerde rekening haha
    Ik ben benieuwd! ( en uiteraard naar jouw belevenissen tot nu toe! )

    Groetjes


  • 06 November 2009 - 11:54

    Wendy:

    spannend!!!!! doe voorzichtig lieve schat en geniet!!!!! ik hou tammy voor je in de gaten!

    xxx

  • 07 November 2009 - 07:59

    Leonie En Maarten:

    Hey man, hoe is het er mee? Aan die foto aan de linkerzijkant te zien ben je de straat nog niet uit joh!!

    Toch nog niet te erg verregend de afgelopen dagen, hoop ik! Hoe staat het met je lekke banden enzo? Ik bedacht me nog als je in afrika problemen krijg met visum of sucks kan ik je misschien nog een beetje helpen want een HELE hoop van de consulaten zitten in den haag! Nou succes met alles en zet hem op. Waarschijnlijk als je klaar ben voor de Tour start kijk Lance waarschijnlijk jarloers jou kant op. Want als ie dan weer aan de start staat denkt ie "Dan fietsen wij mietjes maar we alleen over die rotonde die frankrijk heet!"

    Succes en gegroet uit den haag!

  • 13 Februari 2010 - 21:50

    Maarten Stam:

    Ha Ente! Man, je schrijft echt prachtig!Humor!!!! Wat een toestanden.. Hoop je nog te spreken voor ik zelf op de fiets pleite ga. Lijkt me super om wat van je ervaringen te horen + tips 'n trucs. Blijf trappen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ente

Via deze blog zal ik proberen jullie op de hoogte houden van de fietstocht van Amsterdam naar Kaapstad. Vertrekdatum is 1 november en aankomstdatum zal ca. 7-9 maanden later zijn. Veel leesplezier!

Actief sinds 26 Okt. 2009
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 99397

Voorgaande reizen:

01 November 2009 - 12 Juli 2010

van Amsterdam naar Kaapstad per fiets

Landen bezocht: